Anton Karl David

en alldaglig blogg om Anton och Gud.

Amish-Antons odling

Kategori: Allmänt

Nu har jag börjat odla potatis och morötter på vår balkong. Jag gör det dock i väldigt liten skala, två krukor har det blivit. Förhoppningen är att jag, om några månader, ska få äta både päre'n och morötter.
Detta, tilsammans med Emil Gustafson, kommer att bli den nya följetongen på bloggen. Tillsammans med mig, light amishmannen Anton, kommer ni få se hur jag på ett naturnära sätt brukar jorden.




KOMMENTARER:

  • irene säger:
    2011-03-29 | 07:36:36

    Du ser väldigt Amish ut!

  • mormor och morfar säger:
    2011-04-01 | 16:06:22

    behöver du, får du gärna låna min jordfräs

    hälsningar mormor å morfar

  • Pappa säger:
    2011-04-08 | 10:19:01

    Skulle du inte kunna köpa en massa krukor och få en större skörd.... då skulle du ju kunna dela med dig av skörden mot en mindre ersättning...

  • Anton säger:
    2011-04-11 | 19:41:12
    Bloggadress: http://antonkarldavid.blogg.se/

    Det verkar inte växa så bra en så länge, men vi får väl se.



    Jag kanske borde satsa på att ockupera hela balkongen så kan jag ju faktsikt få en större avkastning och då kan jag ju behöva en jordfräs

Kommentera inlägget här: