Anton Karl David

en alldaglig blogg om Anton och Gud.

Saker som Stefan Swärd gjort i mina drömmar

Kategori: Flum/ Foki

En blogg som jag följer är Stefan Swärds, han är pastor i Elimkyrkan i Stockholm och före detta ordförande i EFK. Jag har tydligen följt bloggen lite väl intensivt för den gode Stefan har börjat nästla sig in i mina drömmar. Jag tänkte återge lite episoder som Stefan Swärd har varit med om i mina drömmar.
Följande ska inte ses som något försök att förlöjliga Stefan eller någon annan heller för den delen, det är inte heller ett inlägg i någon debatt, det här är helt enkelt två drömmar som jag haft.

Dröm 1:
Stefan Swärd kommer till min lilla hemförsamling för att ställa saker till rätta (tror jag), han blir medlem och börjar kritisera våran pastor, som han tycker gör ett dåligt jobb. Pastorn börjar ruva på en gräslig hämndplan och lyckas övertala församlingen, med ordförande i spetsen att utesluta Stefan. Stefan blir utlurad på en åker och en bisarr uteslutningsceremoni äger rum. Ordföranden börjar gräva ett dike runt en förvånad Stefan och fyller det med vatten och ordföranden förkunnar sedan med högtidlig röst: "Härmed utesluter jag dig ur församlingen". Jag försöker protestera och försöker påtala det orättvisa i att utesluta Swärd. Pastorn går omkring och skrattar och gnuggar händerna ondskefullt.

Dröm 2:
I den här drömmen ÄR Stefan Swärd Spindelmannen och han gör sig faktiskt ganska bra i trikåer. I denna dröm blir Stefan avundsjuk när hans fru, som han nyligen räddat som spindelmannen, kysser hans alterego. Stefan klär därför ännu en gång på sig rättvisans trikåer, han svingar sig med sin fru upp i ett högt träd. Där drar han av sig masken för att visa att han är den Spindelman som hans fru kysst. Han ser mycket, mycket missnöjd ut.

Om jag får några fler Swärddrömmar hör jag av mig.
Rör det sig om samma man?
Kommentera inlägget här: