Anton Karl David

en alldaglig blogg om Anton och Gud.

Psalm A

Kategori: Allmänt

En psalm av Anton, till påminnelse.

 

O, Guds lamm! Du hjälplöse, du renrakade!

Du som är utstött ur hjorden.

Vem kunde ana att Guds vishet är så tanig?

Att Ordet är tyst när det klipps?

 

Vare sig jag väljer höger eller vänster, vill jag gå i dina spår

Om du vill föra mig ut i periferin, låt mig stappla efter.

 

Jag väntar på dig

Även i det kalaste väntrum

Även i det gråaste länssjukhus

 

Jag hoppas på dig

Även när jag tvekar

Även när jag tvivlar

 

Jag längtar efter dig

Även när min blick vandrar

Även när jag stoppar fingrarna i öronen

 

Jag vill följa i dina spår ner i den mörkaste dal.

 

 

KOMMENTARER:

  • pernilla säger:
    2014-05-29 | 00:56:59

    vackert!

Kommentera inlägget här: