Anton Karl David

en alldaglig blogg om Anton och Gud.

Tävling

Kategori: Mongoliet

Gissa namnet:

Антон
Давид
Ирэн
Эмэли
Ангнэс
Сандра

Hej hopp i full galopp. Tiden flyger fram och imorgon ska jag ha min första engelskalektion och inte bara lite konversationskonsultation om jag haft förut. Mina mongoliska lektioner går bra, idag satt jag och nötte nationaliteter. Tanken är att orden ska borra sig in genom mitt mjuka kranium och sedan bosätta sig samt fortplanta sig djupt nere i min hjärnbark. Repetion är kunskapens moder. Idag var jag och åt koreanskt. Sjukt god mat för så lite pengar, iallfall om man jämför med Sverige. Ändå är Mongoliet långt ifrån det billigaste landet i asien. Mongoliska priser: Mat och annat nödvändigt är billigt. Elektronik och annat onödvändigt har svenska priser.
Jag klarar inte riktigt av att skriva utförliga inlägg, men det kommer mer.

Vad skulle ni vilja läsa om?



KOMMENTARER:

  • mormor och morfar säger:
    2010-03-29 | 14:14:17

    Hej igen. Enkelt att tyda:Anton David Iren Emelie Agnes o Sandra .Bara att läsa innantill.

  • Lotta säger:
    2010-03-29 | 14:39:30
    Bloggadress: http://pointymustasch.blogspot.com

    Vi vill läsa om dina egna reflektioner och känslor samt vad du gör på dagarna (detaljer är smaskiga). Kul att du har engelskalektioner, hur känns det att vara "lärare"?



    Vi ber för dig och att du ska trivas som fisken i vattnet där borta! Kramar från Johan och Lotta

  • Irene säger:
    2010-03-29 | 20:34:51

    Jag gissar samma som mormor och morfar, fast Emeli utan E på slutet. Spännande med riktiga lektioner. Behöver du hjälp kontakta bara mor eller far som ju är riktigt pedagogiska=D. Nej jag tror du klarar det bättre på egen hand. Vi vill höra allt om ditt liv.!!



    Kram

  • David V säger:
    2010-03-29 | 21:17:00

    ööh tur att du inte skriver allt på mongoliska i din blogg för då skulle jag fatta ungefär ingenting. Det skulle va roligt att höra vad du träffar på för roliga människor på dagarna. ha de askalas min vän.

Kommentera inlägget här: