Anton Karl David

en alldaglig blogg om Anton och Gud.

Lite om SD och lite om middag

Kategori: Tankar

Jag delar inte de lätt anarkistiska värderingar som ibland finns på den här bloggen, men det här var väl skrivet:
Vidare tänker jag inte kommentera SD:s intåg i riksdagen. Eller, jo, bara en liten fotnot kanske. Jag tänker på SD:s bakåtsträvande försök att komma in i kyrkans maktsfär igenom lite luddig nationalism och "kulturarvsvärnande" och att de på det sättet försöker bli ett "kristet" alternativ i politiken. (Hur man nu kan kombinera agressiv nationalism och Jesus är för mig lite svårbegrtipligt dock.) Men de kanske skulle löna sig mer för dem att slå följe med atesiterna mer. som det verkar har kristna ganska invandrarvänliga. nligt mig bygger SD:s och humanisterna på samma gamla ruttna idé om att peka ut en syndabock ¨. I SD:s fall invandrarna, hos humanisterna religiösa männsikor.
-----------
På den lättsammare sidan stäcket så funderar jag på om inte det som vi idag kallar lunch egentligen borde heta middag och det vi kallar middag egentligen kvällsmat.
MIDdag som i MIDsommar, betyder mitt på dagen/sommaren, eller hur? Alltså ungefär den tiden som vi äter lunch.

KOMMENTARER:

  • mormor och morfar säger:
    2010-09-22 | 16:03:58

    Tycker nog att SD passar bättre i någon satanistisk förening i underjorden än i svensk politik. håller med om att middag äter vi vid lunch och kvällsmat på kvällen. Många hälsningar från morfar å Mormor

  • Anton säger:
    2010-09-22 | 23:13:49

    håller med

Kommentera inlägget här: