Anton Karl David

en alldaglig blogg om Anton och Gud.

Undervisning med Ahlgrens bilar

Kategori: Mongoliet

Förra veckan fick jag Ahlgrens bilar av min kära StepOut-chef Johanna (tack) och igår så åt jag och några gluspka mongoler upp allt. Det efter att jag använde dem på en karta av Ulan Bator, dessa fick hjälpa till att illustrera färger och "this, that och these and those", samt att de fick agera ambulanser som mina kära elever ficka guida till olika platser på kartan. Ganska roligt tycker jag. Jag tycker att det är givande att undervisa, jag tror att det ger ungefär samma känsla av tillfredställse för mig som det ger en händig person som lyckats spika ihop någonting fint. Man har faktiskt lyckats få till någonting, ge någonting som är mer eller mindre användbart. Oftast mer hoppas jag.

KOMMENTARER:

  • irene säger:
    2010-05-30 | 16:17:40

    Bra Anton! En riktig pedagog använder sig av allt han kan hitta för att lära ut saker, och då är ju inte Ahlgrens bilar fy skam. Kram

  • David V säger:
    2010-05-30 | 20:03:52

    En sådan teoretiskt händig magister du är. ha de så bra

  • Lotta säger:
    2010-05-31 | 15:35:14
    Bloggadress: http://pointymustasch.blogspot.com

    Jag vet precis vad du menar om att det är givande att lära ut! Riktigt roligt är det att lära andra människor vad vi själva kan, alltså dela med oss av våra kunskaper! Om det så är färger på ahlgrens bilar eller om det är linjära funktioner som i mitt fall. Hur som helst, det är kul att du börjat uppdatera igen. Snart är det skolavslutning här, två veckor kvar så tar Josefin H och Maria N studenten. Btw, gissa vilka i källargänget som har blivit ett par under den senaste veckan?



    ^^

  • Johanna o Patricia säger:
    2010-06-01 | 16:34:28

    Tjenare! Kul att du har en blogg som man kan kolla till ibland o se vad som händer, du verkar ha det bra där borta (men några missöden får man räkna med :P) Hare så bra!!



    Lotta: Vi sitter här och har precis läst vad du skrev, och försöker lista ut vilka det är som blivit ett par innom källargänget! Men det går inte så bra... skulle va tacksamma över små ledtrådar ;)

  • Emelie säger:
    2010-06-02 | 15:37:24

    Anton du är ju som en pedagogikens urfader! Bra! Jag saknar dej! Har brevet kommit fram för övrigt?

    Många kramar

  • Anton säger:
    2010-06-02 | 16:48:08
    Bloggadress: http://antonkarldavid.blogg.se/

    Hej, alla. Kul att ni tittar in och läser, när dt gäller pedagoik så försöker man ju liksom ligga i framkant.



    Emelie: Inte än tror jag, måste gå och kolla på postkontoret snart igen

Kommentera inlägget här: