Anton Karl David

en alldaglig blogg om Anton och Gud.

Plantörstjänst och annat smått och gott

Kategori: Mongoliet

Hej, först och främst vill jag tacka alla som skriver och tittar in, det är trevligt. Tyvärr så hinner jag ofta inte svara, men tro inte att jag inte uppskattar allt som skrivs. För jag uppskattar det.

Jag kanske får gå tillbaka till min härliga gamla anställning här i Mongoliet. Dvs att jobba med att sätta plant eller den lite finare betäcknigen som jag använder: trädplantör. Det fina i kråksången är det att jag nu verkligen kommer att vara en miljöaktivist. Något som jag, med skavsår ifrån stövlarna försökte intala mig, när jag satte planteringsröret i marken denna sommar. Det är nämligen så att bristen på skog är ett stort problem i Mongoliet, det gör så att stora delar av landskapet "ökenfieras". Runt städerna är det ofta kalt eftersom människorna i gehrarna hugger ner skogen för att ha något att elda med, därför är det väldigt bra med återplantering här.
I juni kommer jag förmodligen att hålla i en predikan på ett ungdomsmöte, be för denna arma syndare, att det skall gå bra om det inte gör det så skyller jag på tolken.

Jag har, tillsammans med Patrick, hållit i en svenskkulturtimme. Mitt vykort med Kung Carl XIV Gustav imponerade många där vår kung tornade upp sig med sin kungliga skrud. Andra saker som vi pratade om var de hedniska vikingarna, som holländarna var så rädda för att de i slutet av Herrens bön bad "och bevara oss ifrån vikingarna" och svensk folkdans (Tack youtube!).

Lite lektyr för er som är intresserad av Mongoliet. HÄR
    

KOMMENTARER:

  • irene säger:
    2010-03-25 | 20:58:51

    Vilken välsignelse! Tänk att få plantera även i Mongoliet.Vem står för planteringen?

    Den planterande vikingen, det är Anton det!

    kram

  • Anton säger:
    2010-03-26 | 09:32:20
    Bloggadress: http://antonkarldavid.blogg.se/

    En amerikan som heter jonathan, han är ifrån oregon! Delstaten alltså

  • david säger:
    2010-03-27 | 15:23:07

    Va roligt att du får starta din predikantkarriär i mongoliet o du kan va säket på att vi ber för dig. jag är helt övertygad om att det kommer att gå alldeles utmärkt. Och visa nu mongolerna hur en planta ska sättas. ha det så bra jag saknar dig i gottne o må gud dig rikligen välsigna.

  • mormor och morfar säger:
    2010-03-28 | 15:20:13

    Hej Anton .Hoppas du mår bra .I går var mormor och jag på Sedermåltid i Bredbyn ,en påskmåltid såsom judarna firar den .Från uttåget ur Egypten till påsken i sitt Hemland ,som bibelstudium .En fin upplevelse med god mat . Nu längtar vi efter solen ,som ska komma med våren .Gud välsigne dej.

  • åke o tarja säger:
    2010-03-28 | 22:38:35

    Hej Anton!

    avrundar dagen med att "läsa ikapp" dina inlägg.

    kramar från oss

Kommentera inlägget här: