Anton Karl David

en alldaglig blogg om Anton och Gud.

Tåg till UB

Kategori: Mongoliet

Jag är tillbaka i staden där sllt började; UB. Och här hänger jag med Björn och Shawn. Imorgon bär de av mot skogen, sjön och kamelerna. Mot Hövskol. Inatt åkte jag ett tolvtimmarståg mot Ulan Bator. Blev väckt mitt i natten av en bestämd konduktör, som envisades med att påstå att jag sov i fel säng. Jag är ganska säker på att jag inte gjorde det, men hon envisades och började rycka i mina sängkläder och till slut tvingade hon mig att omlokera mig till en ny säng. Förstörde på det sättet en liten del av min natt .Jag satt förresten på tåget med Mongoliets bästa kvinnliga brottaren. Eller brotterskan. Hon visade mig bilder ifrån olika tuneringar och jag fick träna min mongoliska.

Ulan Bator är väldigt varmt just nu, väldigt hett. pust

KOMMENTARER:

  • irene säger:
    2010-06-27 | 15:42:01

    Hej Anton!

    Ha det så bra på semestern. Hälsa killarna!

    Ta många bilder och skicka några, tack.

    Skönt med värme, eller?

    Kram från Mor och Far

  • Lotta säger:
    2010-06-28 | 18:41:56
    Bloggadress: http://pointymustasch.blogspot.com

    Häftigt! Du satt bredvid en riktig kändis med andra ord! Jobbigt med konduktören dock, okänsligt. Vad gjorde det om du satt på fel säte om ingen annan ändå satt där?



    Vi saknar dig! Hoppas du får med bra med Björn och Shawn! Kramar från Lotta och Johan!

Kommentera inlägget här: