Anton Karl David

en alldaglig blogg om Anton och Gud.

Predikant A

Kategori: Mongoliet

Så min första riktiga predikan, jag är fortfarande ganska obekväm med det ordet när det appliceras på mig, hölls i Erdenet, Mongoliet samma plats där även min första lägenhet återfinns. Och den plats där jag förmodligen spenderat längst obruten tid i förutom Östansjö, Gottne, Sverige.

Kärlek var temat, att vara tacksam för Guds kärlek men samtidigt utmanas av Jesu ord om att vi ska älska varandra som han har älskat oss, en riktig utmaning. Det gäller att låta Anden arbeta med våra hjärtan.


 

 

 

 

 

 

Avdelning roliga citat,:

(under matchen Japan- Holland ställning 0-1

S, Amerikansk missionär: "Så antingen så gör Japan mål eller så gör Holland ett till mål. Eller så blir det inga fler mål"

J, dennes man: "Väldigt bra analys, S"

KOMMENTARER:

  • TinaO säger:
    2010-06-21 | 10:38:29
    Bloggadress: http://tinaottosson.blogg.se/

    Vad glad jag blir för din skull! Och inte så lite stolt över att ha fått lära känna en så fin och underbar ung man som du. :)



    Det är så roligt att få följa dig på färden, Anton! Sluta inte skriva för oss!

  • Lotta säger:
    2010-06-21 | 22:06:44
    Bloggadress: http://pointymustasch.blogspot.com

    Håhå, jag hoppas att du fick beröra många hjärtan och att du hade roligt! Det ser mycket fint ut där du står!



    Du är saknad på hemmaplan.

  • Susanne säger:
    2010-06-22 | 13:13:09

    det ser bra ut anton, mycket bra! är också ganska säker på att det även var mycket bra! you go boy!

  • irene säger:
    2010-06-22 | 21:26:43

    Roligt att se dej på bild Anton! Jag är säker på att predikan var bra! Vi älskar dej!

Kommentera inlägget här: