Anton Karl David

en alldaglig blogg om Anton och Gud.

Hund bråd död

Kategori: Mongoliet

Alternativ rubrik:
Min död som hund

På Erdenets bakgårdar går det omkring män i gula västar, de bär på gevär. Mitt på ljusa dagen kan man se dem. Är det frågan om en militärkupp eller arga bönder redo att utkräva hämnd på stadsborna? Nej. Det är hundavlivarna, det skjuter utan förvarning någon av de många gatuhundarna som man kan se överallt. För att inte slösa kulor skjuter de dem i mitt på kroppen för att möjligen kunna punktera en lunga. Kanske inte riktigt skulle funka i Sveriga, med alla våra djurvänner. Det lustiga är att man kan se hundavlivarna ute när det är som mest människor ute, mitt på dagen. De skjuter också till synes lite spontant och nonchalant utan ge någon som helst förvarning till människorna i närheten, halli hallå, det känns väl ändå inte riktig bra. De kunde väl iallafall hojta fram en varning lite snabbt innan de attackerar hundarna.

KOMMENTARER:

  • Lotta säger:
    2010-04-24 | 13:06:12
    Bloggadress: http://pointymustasch.blogspot.com

    Usch vad läskigt! Jag kände likadant när det var något politiskt möte i källaren i shoppingcentret som jag befann mig i när jag var i Paris. Arméklädda män och kvinnor och bevakar oss med maskingevär. Det känns inte riktigt okej.



    Jag hoppas att du inte känner dig alltför rädd för dessa gulklädda människor. Vi saknar dig och ber för dig här hemma! Kramar från oss! Dina vänner!

  • irene säger:
    2010-04-27 | 07:46:11

    Tänk om vi i Sverige skulle gå omkring och skjuta vilt omkring oss. Det skulle nog inte bli så populärt.

    Akta dej för de gulklädda!!! Hoppas att allt är bra med dej.Ska åka till jobbet nu.

    Kram

Kommentera inlägget här: